Turiu idėjų, nežinau kurios griebtis… Ar tai Jūs?

Jau ne vieną kartą esu girdėjusi: Turiu įvairių verslo/veiklos idėjų, bet nežinau kurios griebtis…

Taip, idėjas generuoti  gana paprasta, bet kai reikia apsispręsti, kurią idėją vystyti, dažniausiai imame dvejoti ir baimintis – ar tai tas kelias, kuriuo noriu eiti, ar tai tas verslas, kuris bus sėkmingas? Dažniausiai imame baimintis ar sugebėsime, ar verslas atneš pajamų, ar sugalvotos paslaugos/produkto reikia rinkai. Dažnai svarstome tiek ilgai, kad idėja tampa nebeaktuali rinkai!…

Apie sugebėjimą…

Pradėti savo verslą yra žiauriai sunku. Tam reikia ne tik stiprios vidinės motyvacijos, geros idėjos, bet tam reikia nusiteikimo sunkiai dirbti. Nes to reikės.

Žinot kas yra lengva? Lengva yra dirbti kažkam kitam, dirbti nuo 8 val. iki 17 val., ramiai laukti, kol kažkas priims svarbius verslo sprendimus. Lengva yra žinoti, kad algą gausite tam tikrą mėnesio dieną, o už atostogas Jums apmokės.

Kai tik Jūs prasitarsite pažįstamiems, kad turite verslo idėją ir norite mesti savo stabilų darbą, akimirksniu atsiras mokytojų ir patarėjų, kurie vadins jus išprotėjusia… kaip gi galite mesti darbą, galbūt pamiršti savo profesiją… ir daugeliu atveju, jie yra teisūs…

Dar vis skaitote? Jei taip, greičiausiai tuomet sau sakote: Velniop! Aš geriau dirbsiu dvigubai sunkiau, kad tik galėčiau gyventi taip, kaip noriu, ir sukurti tai, ko tikrai noriu – ir man nesvarbu kokia kaina!

Ką gi, sveikinimai. Jūs aistringa, ryžtinga, ambicinga, nebijanti rizikuoti ir sunkiai dirbti.

Apie idėją…

Jei visi galvoja panašiai, tai reiškia kažkas vis tik negalvoja – G. Patton

Ką gi, ar Jūsųverslo idėja yra ta, ties kuria reikia ir toliau dirbti, ar ją reikia mesti šalin?

Standartiškai, moksliškai, pagal vadovėlius, štai ką jums reikia padaryti norint įvertinti, ar idėja gera ar ne:

  • atlikti verslo SWOT analizę (daugiau info apie ją galite rasti čia),
  • įvertinti savo turimus asmeninius gebėjimus ir įgūdžius, bei trūkstamus – kurių reikia Jūsų verslo idėjai,
  • įvertinti savo ryšį su rizika – ar tikrai turiu tai, ko reikia vystyti šią idėją?
  • įvertinti potencialius pardavimus – kokie gali būti po metų, dviejų, penkių?
  • įvertini, kuo ši idėja yra išskirtinė? Koks jos unikalus pardavimo pasiūlymas? (Daugiau apie tai čia),
  • įvertinti savo žinias (niekas negimė ekspertu, bet jei nieko neišmanote apie kompiuterius, tikrai nepradėkite kompiuterių verslo).

Bet, mano nuomone, jei nesate apsėsta pasirinkta idėja, tada paleiskite ją ir judėkite į priekį.  Jums tikrai turi patikti tai, ką darote, ir turite būti pasirengusi tai padaryti nemokamai (ar bent jau už labai mažai pinigų), nes pelnas neateis per naktį. Šis aspektas yra ypač svarbus, jei tai yra Jūsų pirmojo verslo užuomazgos. Be meilės ir aistros idėjai Jums paprasčiausiai pritrūks kantrybės, ir Jūs viską mesite dar net nespėjus įsibėgėti. Todėl, jei jos nėra, turbūt geriau būtų arba grįžti prie 8-17 darbo valandų, arba laukti tos idėjos, kuri jus veža…

Apie paieškas, tyrimus…

O jei idėja jus veža, tada jau galima pradėti dairytis aplink ir atlikti aukščiau pateiktus rekomenduojamus žingsnius, norit išsiaiškinti, ar verslo idėja yra gera. Reikia daug darbo ir laiko, kad išsiaiškintumėte, ar paslauga/produktas turės paklausą, kuo jis bus unikalus rinkoje ir pan… Tam galima skirti netgi mėnesius (ir vėl, be meilės idėjai greičiausiai pasiduosite…). Mano patirtis rodo, kad vienas iš efektyvių idėjos patikrinimo būdų yra pasiūlyti produktą/paslaugą draugams ir pažįstamiems išbandyti nemokamai. Arba sukurti vieno puslapio tinklapį su informacija apie paslaugą/produktą (Jau greitai!.. xxxx padės Jums išsilaisvinti iš xxxx!), ir stebėti, kiek žmonių paliks savo el. pašto adresą norėdami sužinoti, kada gi jau tai bus prieinama įsigyti… Labai daug startuolių testuoja savo naujas idėjas Faccebook’e – kur taip pat renkasi masė žmonių ir galima gana greitai sužinoti, ar žmonės domisi Jūsų naujove (arba patobulinimu kažko senesnio).

 Apie veikimą…

Jei vis dar gyvenate savo idėja, nepavargot ir nepasidavėt tiriant ją kaip pamišusi, tuomet laikas… VEIKSMUI.

Idėjos yra beprasmiškos be jo.

Dažniausiai čia irgi stringame, nes bijome… suklysti…

Jums reikia nuolat mokytis ir būti atviroms galimoms klaidoms. Jūs turite suprasti, kad yra tikimybė, jog gali nepavykti. Bet Jūs vis tiek nepasiduosite.

Kai abejosite, atminkite, kad niekas kitas negyvena Jūsų gyvenimo, niekada nepatyrė to paties kaip Jūs.  Jūs esate išskirtinė pati iš savęs. Visada tokiais momentais pasižiūrėkite į savo pirmuosius užrašus, į pradinį ranka rašytą verslo planą – tik tam, kad pastebėtumėte, kaip toli nuėjote.

Kiekviena diena kelyje link idėjos įgyvendinimo yra nuostabi kelionė, augimas ir tobulėjimas. Be veikimo idėja pati negims (bent jau ne Jūsų). Netgi jeigu Jūsų pirmoji verslo idėja nepavyko taip, kaip tikėjote, atminkite, kad ta kelionė vis tiek Jus kažko išmokė, ir tai bus galima panaudoti, kai gims kita idėja. Tada pradėkite iš naujo.

Aš iš esmės tikiu, kad nei viena idėja nėra bloga. Tai yra tiesiog Jūsų nebaigta kelionė link didesnės, geresnės….

Sėkmės!

Daiva

 

NEPRALEISK NEI VIENO NAUJO ĮRAŠO. PRENUMERUOK!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *