Kaip prisijaukinti viešumą – mokėti garsiai pasidžiaugti tuo, ką darai?

Skaitytojos Renatos klausimas: Kaip prisijaukinti viešumą – mokėti garsiai pasidžiaugti tuo, ką darai?

Pavyzdžiui, po tam tikrais darbais ar įgyvendintais projektais visada slepiasi žmonės. Mano asmeninė pusė priešinasi viešumui. Klausimas – kaip savo viešumą pateisinti? Kaip motyvuoti save viešai kalbėti apie visuomenei naudingus projektus (kaip suprantu, tai gali būti dar papildoma ne tik kaip projekto sklaida, marketingas, bet taip pat ir savęs pozicionavimas (eksperto prasme). Tiesiog norėčiau globalaus atsakymo, kuo viešumas gali padėti verslui/projektui, kai viešai apie jį kalba pats savininkas, projektų, idėjų autorius? Ir kaip tas viešumas veikia kitus žmones? Ar žinant apie žmogų, kuris slepiasi po tais darbais, įgyjamas didesnis pasitikėjimas pačiu verslu, didesnis palaikymas, lojalumas ir t.t. Tikiuosi aiškiau.

Mano atsakymas:

Kad būtų paprasčiau, viešumo prisijaukinimą toliau vadinsiu savireklama. Bet kokie interviu, straipsniai apie Jus Jūsų tinklalapyje ar kituose tinklalapiuose, įrašai apie tai, ką darote socialiniuose tinkluose, yra savireklama.

Taip jau yra, kad Lietuvoje ir daugelyje kitų šalių tebėra užsilikęs senas požiūris į savireklamą. Viešumas, savireklama yra lyg ir menkinama, į tai kreivai žiūrima. Kartais iš pavydo. Dažnai dėl to, kad kalbantysis apie save ar savo verslą tiesiog puikuojasi ir išaukština savo ego.

Turbūt pirmiausia reiktų išskirti, kokia yra ta savireklama, kuria kalbantysis tik patenkina savo ego. Dažniausiai tai daro tie, kurie nori būti žinomi, gal net nesvarbu ar gerbiami, vien dėl to, kad yra garbėtroškos, turi pinigų, ir jie nori tik šlovės. Tačiau savireklama, kai Jūs dalijatės pavyzdžiais, savo istorija, nepamirštant savo unikalių savybių, autentiškumo ar kaip Jūsų darbai padeda kitiems, niekada neatrodys kaip tuščia savireklama. Svarbiausia yra nebandyti pasirodyti viršesniems, geresniems nei yra kiti. Tiesiog likite savimi. Jei tikite tuo, ką darote, Jūsų žinia kitiems bus paskleista savireklamos būdu, tuo patikės ir kiti.

Kodėl reikia savireklamos?

Yra toks senas posakis – nesvarbu, kiek ir ką tu žinai, svarbu, ką tu pažįsti. Gal tai ir buvo tiesa, ir gal kai kuriose verslo srityse „švogerių“ krašto verslo plėtimo būdai dar tinka, deja, manau, kad dabar jau atėjo laikas šį posakį pakeisti. Šiais begalinės internetinės sklaidos laikais, svarbu, KAS ŽINO, KĄ TU ŽINAI.

Savireklama yra, o jei nėra, turi būti strategija, kurios dėka Jūs kuriate savo asmeninį prekinį ženklą, dėl kurio ne tik apie Jus ir Jūsų paslaugas sužinos daugiau žmonių. Be to, atsiras žmonių, kurie atvers Jums dar didesnes galimybes. Jie norės ir toliau būti įkvėpti Jūsų istorijų, Jūsų potyrių, Jūsų vertybių, kurias skleidžiate per savo darbą/paslaugas/prekes.

O kas, jeigu aš bijau savireklamos?

Manau, viena iš didžiausių priežasčių, kodėl mes to bijome, yra teismo baimė… Savireklama iš esmės yra rizika, nes besidalindamas savo patirtimi, savo istorija tu leidi viešai tave teisti (Ak, kaip man patiko! vs. Oi, rado čia kuo girtis!).

Bet – jeigu Jūs tikite (o jeigu netikite, tai jau būtų laikas pradėti), kad esate unikali (tikrai nėra tokios pačios kaip Jūs), autentiška, tai, ką darote yra naudinga, ir tiesiog norite dalintis savo istorija (bet ne kažkam palikti įspūdį), tai tik pirmyn! Visada labai gerai veikiantis pratimas: jei paimtumėte Moters žurnalą, ir ten būtų parašyta Jūsų istorija (bet ne apie Jus) – ar skaitytumėte su džiaugsmu? Juk būtų įdomu? Vadinasi nereikia bijoti, nes tas teismas, kurio mes taip bijome, tėra iliuzija. Gyvenimas vis tiek yra Jūsų, ir visada, VISADA atsiras žmonių, kurie Jus palaikys ir žavėsis. O tie kiti, kurie nepakeldami užpakalio nuo sofos pavydžiai engia sakydami Oi, rado čia kuo girtis!, tegu pavydi. Aš mintyse tokiems netgi pasakau „Nepavydėk.“  Tokio gyvenimo, kaip turim kiekviena iš mūsų, neturi niekas. Nes nėra tokios antros, kaip mes, kaip ir nėra tokios pačios istorijos!

Kaip tai padaryti efektyviau?

Darant savireklamą nebūtinai reikia kalbėti apie save. Galite kalbėti, kokią vertę Jūs suteikiate savo įmonei, kurioje dirbate, kokia yra Jūsų žinių, ekspertizės vertė, ir kaip ji gali prisidėti prie kitų žmonių ar kitų įmonių sėkmės.

Būtinai dalinkitės pavyzdžiais, kad neskambėtų kaip: Veidrodėli, veidrodėli, pasakyk, kas pasaulyje gražiausia?…

Išanalizuokite klausytojus, skaitytojus. Labai svarbu, kad jiems būtų įdomu tai, kuo turite pasidalinti. Turbūt tikrai nei viena neskelbtumėte savo sėkmingo mamyčių klubo (o tuo pačiu ir savo kaip įkūrėjos) istorijos buhalterių portale…

Na, ir jei vis tiek baisu, kad Jus palaikys save giriančia moterimi, įterpkite pavyzdžių žmonių, kurie Jus žavi, arba padėjo Jums pakeliui – dviguba nauda: reklama Jiems, o ir Jūs tada jausitės geriau.

One Comment

  1. Pingback: 5 nemokamos marketingo taktikos Jūsų verslui | Būk Įkvėpta ::

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *