Dovilė: pasinaudoti gyvenimo mestelėtom galimybėm reikia nebijoti

Kaip sugalvojote ir kokia buvo Jūsų motyvacija pradėti savo verslą? / Kas Jus įkvėpė?

Žinot, dauguma pasakoja, kad sunkiausias nuosavo verslo etapas jiems buvo pradžia, tačiau aš pasakysiu kitaip – sudėtingiausia man buvo suprasti save ir nuspręsti, ko aš noriu iš gyvenimo. Esu žmogus, kuris domisi tiek daug dalykų, kad kartais nebesuprantu, kuris iš jų man iš tiesų yra mieliausias. Galbūt tai ir buvo mano problema?

Dar būdama mokykloje supratau, kad savo darbo laiką ateityje noriu kontroliuoti pati. Nebijau atsakomybės ar didelio darbo krūvio – galiu dirbti tiek dieną tiek naktį. Svarbiausia visada man buvo galimybė susidėlioti savo darbo grafiką taip, kaip man yra palankiau. Galbūt pietų metu kažkur turiu išbegti asmeniniais reikalais ne vienai valandai (ir vėliau skubėti į ofisą, kad tik nužtrukčiau ilgiau nustatyto pietų meto laiko), o dviems. Be to, jausmas, kad viską, ką darai, darai sau, o ne kitam yra tiesiog nepakartojamas.

Iš tiesų, bandydama suprasti, kuo aš noriu užsiimti gyvenime, dirbau daugelyje skirtingų sričių. Pradedant darbu komercijos skyriuose mažmenine, vėliau didmenine prekyba užsiimančiose įmonėse ir baigiant žurnaliste, rašančia straipsnius žurnaluose bei internetiniuose portaluose. Visgi, nei viena veikla man taip stipriai „neprilipo“, kad norėčiau jose užsibūti ilgam. Taip sakant, keletą metų po pasaulį basčiausi bandydama suprasti save. Matant, kaip mano pažįstami žmones kopia karjeros laiptais, jaučiausi nekaip. Džiaugiausi jų pasiekimais, bet buvo liūdna, kad pradžia sėkminga nebuvo ir man.

Papasakokite plačiau apie savo verslą.

El. parduotuvei dar nėra net pusės metų, tačiau ji jau dabar gyvuoja visai neblogai. Tai be galo džiugina ir skatina vis labiau stengtis.  Ypač malonu matyti žmones, vos prieš savaitę įsigijusius mūsų prekę ir vėl pateikiančius užsakymą. Tada supranti, kad pastangos siūlyti tik gerus ir kokybiškus patalynės komplektus nenueina veltui.

Savo internetinio puslapio asortimente siūlome tik aukštos kokybės patalynės komplektus bei paklodes. Kadangi gyvenimas dabar juda neapsakomai dideliu greičiu, prie to stengiamės prisiderinti ir mes. Darbo metu užsakytas prekes klientams pristatome jau kitą, o esant poreikiui ir tą pačią dieną. Iš tiesų, labai daug žmonių patalynės komplektus savo artimiesiems įteikia kaip dovanas įvairiomis progomis. Tai puiki ir praktiška dovana – juo labiau, kad turime be galo didelį pasirinkimą komplektukų, supakuotų į gražias, elegantiškas dėžutes.

Visai neseniai savo asortimentą papildėme labai gražiais patalynės komplektukais kūdikiams. Jie antialerginiai ir atitinkantys griežčiausius saugumo reikalavimus. Siūlome mažylių tėveliams kelių dalių patalynę, antklodes, pagalves bei pilnus komplektukus (14 dalių) kartu su baldakimu. Tiek kokybė, tiek išvaizda tikrai puiki. Gamintojas taip pat buvo atsirinktas pagal kūdikėlius auginančių mamyčių rekomendacijas bei pageidavimus.

Kaip viskas prasidėjo? Kokie buvo pirmieji Jūsų žingsniai versle?

Tikriausiai nenustebsite, jei pasakysiu, kad pradžia nebuvo lengva. Būti nauju pakankamai nemažai konkurentų turinčioje rinkoje yra sudėtinga. Tačiau didelė dalis jų orientuojasi į kainą, o štai mes nusprendėme, kad svarbiausia – kokybė.

Idėja prekiauti patalyne kilo visai netikėtai – iš tiesų esu labai dėkinga mamai. Vienu metu jai prireikė mano pagalbos tvarkantis su patalynės komplektais, tad jai padėjau. Tuo metu supratau, kad tai yra prekė, su kuria man būtų įdomu dirbti ir ateityje. Pradėjau rinkti informaciją, konsultuotis su panašiose srityse jau seniai dirbančiais žmonėmis. Ir štai, žingsnis po žingsnio atsirado www.saulespatalyne.lt.  Pradžioje buvo gana baisu viską pradėti, tuo labiau vienai. Tačiau dabar džiaugiuosi, kad surizikavau. Šioje vietoje puikiai tiktų posakis – „kas nerizikuoja, tas negeria šampano“.

Kaip radote pirmųjų klientų ir kokiu būdu paskleidėte žinią apie save?

Internetas, tuo labiau vystant prekybą el. parduotuvėje, yra vienas svarbiausių pagalbininkų stengiantis pasiekti klientus. Manau reklama internetinėje erdvėje, šiuo atveju, yra veiksmingiausia. Taip pat nemažai prisideda ir socialiniai tinklai. Tačiau, kas labiausiai džiugina yra „iš lūpų į lūpas“ perduodami geri atsiliepimai – tai yra pati geriausia reklama.

Su kokiais sunkumais susidūrėte verslaudama? Ir kaip juos įveikėte?

Teko daug ir sunkiai dirbti keliant šimtus prekių į ką tik susikūrusią el. parduotuvę. Atrodo, nieko čia sudėtingo, tačiau prekių rūšiavimas, fotografavimas, lankstinukų skenavimas, aprašymų sudarymai ir dar daugybė panašių smulkių darbų neleido nuo kompiuterio pakilti visas tris savaites – nuo ryto iki vakaro. Liūdniausia buvo tai, kad dirbi, stengiesi, bet rezultato jokio. SaulesPatalyne.lt buvo visai nauja parduotuvė, kurios paieškos sistemos, ieškantiesiems patalynės, net neparodydavo. Supratau, jog jei internete tavęs nėra – vadinasi tu neegzistuoji. Tuomet daug jėgų pareikalavo pastangos pranešti apie save.

Ką patartumėte verslaujančioms mamoms turinčioms mažus vaikus? Kaip viską suderinti?

Nebijoti. Vienos nedrįsta, kitos tiesiog bijo, kad nesuspės. Tačiau apsižvalgykit aplinkui, kiek daug mažylius auginančių ir savo verslu užsiimančių moterų! Reikia tik pradėti, o po to įsivažiuoji ir net stebiesi, kaip puikiai pavyksta viską suderinti.

Kas Jums labiausiai patinka verslaujant (ar pačiame versle, ar Jūsų asmeniniai potyriai)?

Visų pirma tai man labai patinka prekės, su kuriomis aš dirbu. Antra – žmonės, su kuriais tenka bendrauti. Džiaugiuosi galėdama jiems patarti, atsakyti į rūpimus klausimus ir pristatyti vis naujas prekes, naujus patalynės komplektų dizainus. Be abejo, ne ką mažiau svarbus yra ir faktas, kad pati galiu koreguoti savo darbotvarkę. Visa tai sudėjus, gaunasi puikus ir širdžiai mielas darbas.

Ką patartumėte kitoms moterims, kurios nori pradėti savo verslą, bet dvejoja?

Palinkėčiau joms drąsos. Lietuvoje yra tiek daug talentingų, tačiau savo sugebėjimus bijančių paversti verslu moterų. Be abejo, reikia nusiteikti sunkiems vieniems ar dvejiems metams, bet manau nuoširdžiai stengiantis tikslai pasiekiami.

Ar turite savo asmeninę viziją, kuri Jums padeda verslauti, siekti savo užsibrėžtų tikslų, išlikti motyvuotai?

Darbo metu labiausiai motyvuoja geri žmonių atsiliepimai, o laisvalaikiu motyvacijos semiuosi iš sėkmingai savo tikslus įgyvendinusių žmonių istorijų.

Kur ieškote įkvėpimo?

Iš tiesų, įkvėpimą galima rasti visur, paprasčiausiai stenkitės atkreipkite dėmesį į detales. Štai prieš kelias dienas teko laukti eilėje prie gydytojo kabineto durų. Netoliese tyliai skambėjo klasikinė muzika. Pasukau galvą į šalia manęs sėdintį vyresnio amžiaus vyrą – jis atsivertęs savo nedidelę užrašų knygelę nusibraižė joje penklinę ir pradėjo rašyti natas. O juk vyras tiesiog atėjo apsilankyti pas gydytoją! Bet savo, galėjusį beverčiu tapti laiką, išnaudojo prasmingai. Taigi, įkvėpimą galima savyje atrasti bet kurioje vietoje, bet kuriuo laiku.

Jei grįžtumėte atgal, kai pradėjote kurti savo verslą, ką darytumėte kitaip? O gal nepradėtumėte jo iš viso?

Manau, kad nekeisčiau nieko. Kiekvienas tiek sėkmingas, tiek nevykęs žingsnis turi savo privalumų – jie suteikia galimybę mokytis. O sukaupta patirtis ateityje padeda pasiekti dar geresnių rezultatų.

Užbaikite sakinius trumpai:

Didžiausia mano išmokta pamoka: atsiriboti nuo žmonių, bandančių įtikinti, kad neverta „plaukti prieš srovę“, rizikuoti ir dugiau pasikliaukliauti savo nuojauta bei nuomone.

Drąsiausias dalykas, kurį esu padariusi: nepabijojusi rizikuoti ir viską pradėti nuo pradžių.

Mėgstamiausias verslo pamokų šaltinis/programa/blogas yra: įvairaus pobūdžio knygos – nuo sėkmingai savo tikslus įgyvendinusių žmonių biografijos iki pamokymų rinkodaros klausimais.

Mano mėgstamiausia citata: kas nerizikuoja – tas negeria šampano.


IMG_3558_1aDaugiau apie Dovilę bei jos elektroninę parduotuvę Saulės Patalynėgalite sužinoti apsilankę čia:

www.saulespatalyne.lt

https://www.facebook.com/SaulesPatalyne

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *